Monday 13 February 2012

Retainer.

Harini aku bangun pagi untuk ke klinik gigi. Sebelum tu, aku pergi make sure dentist ada la, so i made a phone call. tutt tutt

Aku explain retainer aku hilang, lepas tu akak tu cakap for a replacement you need to pay RM 450. Watttta! There's no way to waste my money begitu sahaja. So I went for another clinic area rumah, tapi semuanya takde service buat braces. T_T

Aku jalan-jalan jalan, tetibe dah sampai area rumah Firdaus. Aku singgah kejap jumpa parents dia, pastu angkut anak dara dia ni pergi terus carik clinic. Hoho. Lepas 3-4 clinic, baru dapat satu clinic. Unfortunately, doc baruuu je habis shift nak tutup kedai dah. Sabtu kan.

Then dia bagi suggestion pergi klinic jiran dia.. Hoho, masa tu pukul 12 so we had to wait lepas lunch hour iaitu pukul 2 petang. Tepat pukul 2 aku masok bilik pakar bedah.


Taraaaa, here it comes. Siap lepas 2 jam. Essix.
 Just like Invisalign. tapi Essix is designed to retain your teeth.
Dun know much about Invisalign. Hehh 




It looks very natural macam tak pakai ape-ape.
Tapi tak best sebab nak tanggalkan benda alah ni sangat susah.
Em, pada aku sangat la. Hehe



Kuku yang pendek lagi menambahkan kesusahan. 
Harus tabah dan sabar supaya tidak kehilangan retainer lagi.. 



This is count as another date. Captured by Alia..
Oh. That one was another way of drinking coffee.
 Boleh ye cuba letak kek banana dalam cappucino. 
So tastyhh!


Ahh what a relief then. :)D
I should have remind myself not to lose it anymore.

No comments:

Post a Comment