Tuesday 17 January 2012

KLIA Transit.


Nad lend me her laptop. and i kill my boredom. tq Nadiah.

On that Sunday. rase parah cuz i have to go another trip with ktm laju. i've heard about KLIA train before which stops at Putrajaya. ah i will manage la bila dah sampai sana. at least i can call out my friend to fetch me nearest. and so i have a try.

Ada dua train KLIA. satu KLIA Transit and satu lagi KLIA express. mula-mula dah aku tersilap pergi kaunter KLIA express. rupanya KLIA express directly pergi Airport and KLIA Transit berenti dekat Sentral, Bdr Tasik Selatan and Putrajaya.

Hence i bought a ticket at KLIA Transit counter which cost RM 9.50 and waited for the train. train tersebut laju, best dan yang penting selesa gila. memang takde orang berdiri. kalau lah Ktm mampu buat gerabak lagi panjang lagi untuk menampung orang-orang yang makin banyak kat Malaysia ni. mungkin tak berlaku lagi kesesakan atau kesusahan masa nak menutup pintu tren.


Ok. aku jakun


Lepas sampai kat Stesen Putrajaya, aku terus menuju ke carta kod bas. here's some codes for the bus untuk pergi ke Alamanda!

100, 101,102

Okay just look at the bus lah malas nak tulis hihi.
And it cost only 50 cents to Alamanda.

Pakcik Umar ambil aku kat Alamanda. kalau naik cab tak kenal kat sane, it will cost RM 20 to Maktab. no way. i'd rather wait for hours just to save another 8 Ringgit. hoho.


Aku sampai Maktab petang. Alhamdulillah semuanya lancar.. tq boyfriend for doing some research. :)

No comments:

Post a Comment